The Prestige (2006) Magische thriller van Christopher Nolan waarin goochelaar Christian Bale zijn rivaal Hugh Jackman aftroeft met de ultieme truc

Naar de filmpagina Ga naar de filmpagina

Cijfer

8 van de 10 sterren (236 stemmen)
Jouw cijfer:

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37

Discussie: Prestige, The

Producent

Standaard Geef jouw reactie

Wat vind jij van deze film?

Regisseur jerry's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

de trailer is veel belovend en op tmf heb ik er al een stuk over gezien en the illusionist vond ik al een gave film, maar deze lijkt me veel beter. echt wel. ook een hele sterke cast. gelukkig ismichael caine ook weer eens erbij. deze ouwe rot doet het de laatste tijd erg goed.

Figurant

Cool The Prestige

Het lijkt me echt een hele vette film

vooral nu ik de trailer heb gezien
    ik kan niet wachten tot dat hij in de in de bioscoop is.
    En het zijn ook top acteurs en actrices !

Figurant Eev's schermafbeelding
    10 van de 10 sterren

Lightbulb

Erg goede film! vooral het script vond ik goed. Er wordt in de film vooral veel gegoocheld met de tijd, wat in het eerste opzicht vooral verwarrend is, maar in het einde is het dan opeens... duidelijk. En de allerlaatste scene vond ik prachtig. Ik vind ook dat de wereld van de goochelarij goed is beschreven, dat uiteindelijk niet alles zo mooi is als het lijkt (denk aan de geplette vogeltjes). En met elke truck die één van de goochelaars uitvoeren was het maar afwachten of hij gesaboteerd zou worden en hoe..
    Spannende film, goed geacteerd en goed script.
    Zeker een aanrader!

Figurant
    9 van de 10 sterren

Smile Topper!

Deze film moet je zien,is een topper!
    Gegoochel in alle opzichten,en Bowie-fans moeten ;m zien!

Regisseur lordhumangus's schermafbeelding
    8 van de 10 sterren

Wink

Mooie film, die je als kijker steeds op het verkeerde been zet. David Bowie is ook goed in zijn rol als Nikola Tesla de uitvinder van de wisselstroomgenerator/-motor en van vele andere componenten van het huidige elektriciteitsnet.
    Ik ga binnenkort "the illusionist" die rond hetzelfde tijdsperiode afspeelt bekijken. Ik heb gehoord dat deze stukken minder is in vergelijking met the prestige.

BlijBlauw
    Guest

Standaard

ik vind de sfeer in de trailer wel erg veel op die van The Illusionist lijken, ik ben dan ook wel benieuwd hoe verniemand, als je daar al van mag spreken, deze films is, en of hij niet te veel vergelijkingen uitlokt met de eerder genoemde film.

Het narratief is wel erg anders, dus ben benieuwd..

Regisseur jerry's schermafbeelding
    7 van de 10 sterren

Standaard

viel me eigenlijk toch wat tegen. de andere magie film met edwart norton was veel en veel beter. maar smaken verschillen. jammer, ik had er veel van verwacht, maar toch viel deze film me erg tegen.

8 van de 10 sterren

Standaard

Erg goed!

Goed blijven opletten is handig, de film speelt zich in 3 verschillende tijden af, die door elkaar getoond worden.

Goed acteerwerk over het hele front. Goede sfeer.

Het enige echt nadeel: de film is TE lang. Zeker als je begint te vermoeden wat de twist is, zou er snel naar toe gewerkt moeten worden, maar wordt de boel net te veel gerekt.

Producent Christoph81's schermafbeelding

Standaard Vraagje over The Prestige (SPOILER)

Deze thread is ‘very spoiler heavy’ dus als je de film nog niet gezien hebt, doe mij een lol en ga eerst kijken voordat je verder leest.

In kort vraag ik me af in hoeverre de machine werkt. Werkt de machine dan heeft Angier daadwerkelijk de grens tussen realiteit en fantasie doorbroken en is hij een tovenaar geworden ipv een goochelaar. Werkt de machine niet dan heeft Angier zijn concurrent de ultieme goocheltruc laten zien: “to make an ordinary thing do something extraordinary”. En zijn dus die lijken in het warenhuis poppen, dubbelgangers of (mijn twijfel) cinematografische vrijheid.
    Ik neig naar het eerste antwoord maar kan het niet helpen me dan een beetje belazerd te voelen. De hele film volgt een logisch verband en dan komt opeens die fantasie van de machine als een ‘konijn uit de hoge hoed’ opzetten. Ter illustratie: Ik had tijdens de vertoning voorspeld dat Borden een tweelingbroer had (“you mean it today” was een gigantisch grote hint) – zelfs op een briefje geschreven zodat de anderen mij niet achteraf konden uitmaken voor leugenaar - maar niet verwacht dat zoiets fantastisch als klonen of duplicaties ook daadwerkelijk in de fictieve wereld van de film zou kunnen. The Prestige is een geweldig goede film ondanks mijn twijfels maar mijn vraag aan jullie blijft: werkt de machine wel of niet?

Regels voor berichten